13 apr. 2014

En bra vecka!

Hej på er!

Vi har haft en bra vecka här! Det har varit mycket jobb, men vi är ju i första fasen med mycket uppstart, träffar mycket folk, berättar vad vi håller på med och många har redan hört om oss! Jaha, ni är det där paret som har flyttat ner? Haha! Ja ryktet går tydligen! Men det är ju bra för oss, det genererar förhoppningsvis i mer jobb, det är ju det vi vill naturligtvis.

I söndags så tog vi några timmar vid poolen, det var ett fantastiskt väder, det var nog den dagen de hade 30 grader i Murcia! Vi hade nog 26-27 tror jag. Det var helt underbart och folk badade i poolen men jag tyckte nog att det var lite kallt... Det var inte mer än 18-19 kanske, på tok för kallt för mig! Som tur är så har vi inomhuspoolen, där är det 25 grader, underbart skönt att doppa sig där!





I onsdags så drog Lars till Malaga och skulle spela golf med några av sina gamla kompisar. Tyvärr så hade han sån otur så att de hade gjort inbrott i bilen och snodde klubborna! Typiskt! Men man lär sig hela tiden, lägg ALDRIG något i bilen här nere!! Så. Klart slut!

Jag har jobbat mycket sedan Lars åkte, vi har haft många uppdrag och det har varit full rulle. Har fått 2 uthyrningsobjekt till så nu ska vi lägga ut dessa och hoppas att vi får hyresgäster! Vår hemsida är i stort sett klar nu också, det är bara det allra sista som ska in innan jag kan ge er www-adressen! Jättespännande nu tycker vi! Det här känns så vansinnigt kul att det rullar på och folk frågar oss vad vi kan hjälpa till med och så sprider det sig. Vi är så tacksamma.

I veckan så fixade jag små presenter till alla våra barnbarn och la ner i vadderade påsar man kan köpa, så det gick iväg 3 olika paket i torsdags och fredags! Från Påskharen i Spanien! hihi!



Nu är Lars på väg hem och passerade Sierra Nevada och han berättade att det var otroligt vackert där, vill gärna se också! Det får bli en tur när det blir lugnare tider.

I söndags ville jag har en liten bukett med rosor att ha på hallbordet. Lars kom hem med en jättebukett liljor, wow, nu har de slagit ut och de är så underbara, jag älskar liljor! Nu kommer min fina vas väl till pass till dessa liljor, fick jag i 50-års present av Sofia och Johan!


Sovit dåligt i natt så jag låg lite längre idag. Tänkte ta en härlig PW men har istället pratat med nära och kära! Jag får ta den i em istället! 
Lars ringde och det ska bli skönt och trevligt att få hem honom igen! 
Welcome darling! 
Ringde Frida och fick även prata med Molly som läääääängtar såååååå mycket efter mormor! Så härligt att höra! Jag längtar också Molly, snart så ses vi igen! Fick t o m en puss genom telefonen! Härliga Molly, du är så go och härlig på så många sätt! I love you.
Sedan pratade jag även med mamma en stund och nu var det ett tag sedan så det var mysigt att prata lite. Det finns alltid något att dryfta. Hörde att det var regn hemma och när Molly hörde att vi har solsken och 20 grader så tyckte hon det var fuskigt! Ja det tycker jag också Molly! Ni borde få lite solsken och värme nu!

Så här ser det ut hos mig idag!

Nu går vi in i påskveckan och då kommer vårt första besök hemifrån hit ner! Ska bli kul att träffa Dig Li! Du är såå välkommen. Vi ser mycket fram emot en härlig påskbuffé tillsammans med andra dig och andra goa vänner här nere! 
Ha en fortsatt skön söndag!
Kramar!


PS. lämna gärna en kommentar här inne!

1 kommentar:

  1. Hej! Mina barn är hos mig idag. Igår var jag hos syrran i billdal . Det har varit varmt o skönt i påsk . Hoppas ni har haft en fin påsk ? Kram Agneta

    SvaraRadera