16 feb. 2014

Citronmarknaden och blommor

Hej på er!

Nu har vi kommit ganska bra i ordning och nu börjar tavlor och speglar komma upp, snart även taklampor. Härligt! Det blir mer och mer ordning vilket känns jätteskönt.

Igår passade jag på att köpa 3 pelargoner, de har rea på handelsträdgården strax intill och jag gick in och hittade 3 st som jag ville ha. Vill ju inte ha så mycket färger på terassen, den ska kännas lugn och skön att gå ut till och vill därför inte ha för många olika färger. Köpte 2 vita och en röd, väldigt kraftiga fina plantor. Normalpriset är 2€ vilket blir ca 18 kronor! Nu har de 20% rabatt på alla växter och plantor så de kostade knappt ingenting! Satte de 2 vita i en liten låda och den röda i en vanlig kruka, den lyser upp så fint bland de andra gröna växterna. Jag tog ju med mig flera av växterna hemifrån förutom de som jag gav bort och de flesta har klarat sig. Tyvärr fick jag igår slänga en av mina fina ampelliljor, den såg för bedrövlig ut, köpte istället en liten palm på marknaden igår. Den var däremot betydligt dyrare! Betalade 32€ efter att ha prutat ner den lite... Men den blev jättefin vid matplatsen. 


Nu har jag satt ihop växter och lyktor lite som jag tycker blir fint, vad tycker ni? Vår gamla skagenlampa har vi också fått upp vid stolpen. 
Den lilla palmen står fint borta vid bordet.
Växter och lyktor, passar så fint ihop!
2 stora fina pelargoner, så fina.


Idag åkte vi till Citronmarknaden igen, där finns underbara grönsaker och frukt, det är en ganska stor marknad som ligger mitt bland stora citronodlingar, därav namnet! Marknaden har öppet varje söndag året runt.

Här finns våra favoritoliver och de har även jättegod manchego
Här finns verkligen allt i grönsaksväg, alla grönsaks- och frukthandlare står tillsammans i ett hörn av marknaden, man blir verkligen sugen av att bara titta runt!
Underbara tomater.....


Färska jordgubbar finns också nu, men de har växt i växthus, snart hoppas vi på dem som växer på friland!

Några fler bilder inne också:


Häromdagen fick vi upp ljustavlan som jag fick i 50-årspresent och som jag tycker så mycket om!

Guldiga Happy Lights i ett fat i hallen ger ett mysigt sken!




1 kommentar:

  1. Oh... Vad vi längtar efter att få komma hem till ert nya hem.
    Det ser så otroligt fint ut och vi gläds så otroligt mycket med er.

    Vi se snart,
    Kram Eva & Stefan

    SvaraRadera