22 maj 2013

Provar fakirkost!

Hejsan!
Jag har ju ätit Lchf från o till sedan augusti 2011, men har inte gått ner i vikt som jag hade hoppats. Nånstans gör jag fel, och det kan nog finnas flera orsaker. För mycket grönsaker, för lite fett, ibland för många nötter och vin på helgerna. Så totalt äter jag troligtvis för många kolhydrater.

Fr o m i måndags har jag provat att köra med fakirkost som man kan beskriva som en väldigt strikt Lchf kost. Man får äta kött, fisk, kyckling, skaldjur, ägg och fett. Till frukost har jag ätit 2 mosade ägg i smör, ca 1matsked. Lunch idag blev stekt kyckling i gräddsås med lite feta, och ett stekt ägg. Jag fick senare veta att man helst ska utesluta all typ av mejeri, så där rök både osten och grädden! Man utesluter även alla grönsaker = kolhydrater! Den här kosten kan man köra i t ex en eller två veckor, för att gå ner lite extra om man kanske kommit till en platå. Men det blir nog tjatigt att köra för länge utan grönsaker tror jag. Däremot känner jag mig mätt, inget sug alls faktiskt. Det är även bra att få i sig rejält med vatten.

Än så länge har jag tappat 1.4 kg på tre dagar. Känner mig pigg och mår bra. Så jag kör några dagar till!

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar