25 juni 2014

Lite av varje

Hej igen! 
Nu är det verkligen sommar här hos oss! Temperaturen ska ligga på drygt 30 grader de närmaste dagarna. På söndag har de lovat 34! Upp till 30 är helt ok, men bäst är det om det ligger strax under om ni frågar mig.

Igår var det regnväder hela förmiddagen. Det började med rejäla åskknallar redan på morgonen. Jag hade möjlighet att gå en PW strax innan lunch och då duggade det lite lätt. Jag struntade i det och fortsatte min runda. Det fortsatte och det började t o m regna ordentligt, så när jag kom tillbaka efter "Perellirundan" ( hon har flera lägenheter utmed min promenad) så var jag helt dyngblöt! Men eftersom det är varmt och skönt ute så kändes det mest friskt faktiskt. Riktigt skönt! 
Häromkvällen orkade vi inte laga mat, Lars jobbade länge, kom hem först vid 20.30, så vi åkte ner till favoritrestaurangen The Italian Affair. Där var det väntetid så vi gick till en argentinsk restaurang som grillar kött och har riktigt bra mat hade vi hört. Jag beställde lammkotletter som var såå goda! Mmmm... Trevlig kväll!



I lördags var vi på "vår" lilla marknad, där hittade vi en tavla som vi gillade båda två, den fick följa med hem och hänger i hallen nu! Vad tycks? Abstrakt och vi gillade färgerna, de passar hos oss.


Har sett att min pannkaka har väckt intresse på Instagram, det är en pannkaka som jag äter i stort sett varje morgon, mixa 2 ägg med en halv banan, höll över lite kanel och kardemumma eller nåt annat ni gillar. Stek i cocosfett och servera med resten av bananen, färska jordgubbar eller vad som helst. Brukar även strö lite cocos över. Jättegott, mättande, inget socker! Perfekt! Håller på att vänja mej av med socker, har inte ätit på flera veckor nu. Man får kämpa lite! 


I morgon åker vi till IKEA för en kunds räkning, kul uppdrag! Ha det gott alla!

1 kommentar: