22 okt. 2014

Nyttig juice!

Idag tog jag en PW igen. Det har faktiskt blivit en vana och det är så skönt att gå ut tidigt på morgonen och gå en rask promenad. I morse kände jag att det gick extra lätt så jag började springa lite lätt. Det funkade bra så jag fortsatte och springa ända till en rondell nere vid vår marknad, det är säkert 1.5-2 km dit tror jag. Sen gick jag och därefter så varvade jag rask promenad och jogging. 

När vi flyttade ner så hade jag konstaterad artros i mitt vänstra knä och dr Monastyrski rådde mig att bara gå i fortsättningen, inte springa! Du har artros och det är för tung belastning på knäna sa han då. 

Här nere har jag haft ont från och till och sista tiden känner jag knappt ingenting, antagligen är det värmen och klimatet som gör gott för mig.
Så jag får prova mig fram, funkar det att springa så gör jag det, andra dagar kanske det blir en vanlig PW. Det blir som det blir.

Idag har jag i a f varit lite extra nyttig! Fick ett recept på en juice i veckan av Frida som man får köra i råsaftcentrifugen, skönt att man äntligen får användning av den...!

Recepter är:
65 g spenat
3 äpplen
3 päron
2 lime 
selleri (utesluter jag då jag tycker det är blä...)

Jag la istället till 1 clementin och en rejäl bit ananas.

Oj vilken god juice! Helt ljuvligt god, den kan jag varmt rekommendera!
Här kommer några bilder på vad jag hade i!

Tusen tack för tipset Frida!!





Mmmmmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar