8 maj 2015

10-årsdagen

Palma, Mallorca 
Vi har verkligen haft härliga dagar, snacka om överraskning!
Jag hade en önskan om att hitta på något, gärna åka någonstans när vi firade vår 10-åriga bröllopsdag. 050505 var vårt fina datum!

En tid innan gick snacket om att vi skulle ut och campa, ja säkert tänkte jag men höll god min. Sista dagarna innan bestod av mycket jobb så vi skulle ha hunnit fixa allt möjligt innan och det är tur att vi nu har några personer i vår lilla organisation som kan hoppa in och hjälpa oss annars hade detta aldrig varit möjligt. Tusen tack Britt-Marie och Lars och Ewa!

Det enda jag visste var att vi skulle åka iväg. Dagen innan så säger Lars att jag inte får ta med så mycket i necessären, tänk på säkerhetskontrollen sa han!? What, har de så strängt på campingen sa jag...!! hehe!!
Men dagen kom, jag jobbade på fm, packade, städade inför att mamma och pappa skulle komma någon dag senare. Det var fullt upp innan vi äntligen kunde åka. Till slut blev klockan så mycket så Lars drog iväg på motorvägen.



När vi kommit igen säkerhetskontrollen så köpte Lars med sig en Cava och så satte vi oss och tog ett glas rosé och lite manchego och serrano. Såå mysigt. Visste ju fortfarande inte vart vi skulle!


Detta var utbudet när vi skulle iväg, vart skulle vi tro?


När vi gick mot gaten så förstod jag direkt att vi skulle till Mallis och Palma! 
Åhh så kul att få åka dit! Vi var där för 5 år sen när vi var med på en överraskningsresa till Mats 50-årsdag, och jag tycker väldigt mycket om Palma!

Kom så fram till vårt lilla mysiga hotell som låg bara 50 m från Hotel Tres t ex. i gamla stan, mycket centralt. Så perfekt planerat! Bra gjort darling! Vi hade en egen liten terrass utanför vårt rum med några solstolar bl a, så mysigt detta skulle bli! Det fanns även en liten pool precis nedanför terrassen, så härligt!





På väg ut på stan direkt när vi packat upp, och wow så kul att vara här! Vilken överraskning! Något sån´t här har aldrig någon gjort för mig någon gång vad jag kan komma ihåg, var i sjunde himlen!



Kunder ringde ju även fast vi var lite lediga...


Vi satte oss på en liten bar och tog en kaffe och varsin Aperol, åh så vi njöt!
Sedan blev det en sväng in på dessa mysiga små gränder med massor av butiker, tapasrestauranger och barer, så trevligt detta var!







På kvällen ville vi käka tapas och Lars hade fått tips på en trevlig restaurang men till slut valde vi Tasu som låg strax intill, goda grannar hade tipsat om det stället och vi blev helt klart nöjda! Jättegod mat!


Vår bröllopsdag 0505051 Den här dagen blir det sightseeing, en lång runda på stan, shopping, lite av varje. Skönt väder och vi stortrivs här!












Det blev en god tapaslunch på Coto, strax nedanför hotellet. Gott och trevligt.



Dags att öppna Cavan och fira! Så härligt det här är! Det här är livet på en pinne! Vi spelade t o m vår sång på I-paden, "Tonight I celebrate your love"! WOW!! 

På em så låg vi en stund ute vid poolen och solade, somnade till en stund och hoppade i poolen 3 ggr. Åh så härligt!


På kvällen så hade Lars bokat bord på en jättetrevlig restaurang, Emilios Innobar, där beställde man rätter som man delade på 2 personer, åt med pinnar vilket inte Lars hade räknat med! hihi! Men det var otroligt god mat. Sen gick vi hemåt och stannade till på en liten bar strax innan hotellet och tog vår favoritdrink Caprinha! Det var den drinken Lars drack samma kväll vi träffades första gången. Jag älskar verkligen Caprinha! Vi hann även med ett kort besök på Abaco som ju är det väldigt speciellt ställe!














Sista dagen shoppade vi lite, gick omkring och tog en sista lunch innan det var dags att avsluta det här underbart trevliga besöket. Hit vill jag åka igen!
Tack snälla Lars för en underbar bröllopsdag, har njutit varenda sekund! 
I love you.








BYE BYE PALMA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar