11 maj 2015

Nostalgi - fina dagar

Nu är mamma och pappa här, de kom i torsdags kväll sent. 
Kul att ses igen och de tycker det är kul att komma hit och uppleva gamla minnen med oss och resa runt och även få lite nya minnen att plocka fram när de kommit hem igen.

Vi har umgåtts mycket, har kunnat ta mig lite ledigt, vilket har varit uppskattat även av mig förstås! Vi har åkt runt lite, shoppat en del, ätit gott, haft det bra, helt enkelt haft det lugnt och skönt, pratat mycket, och bara varit.

I lördags var vi i Almoradi där det var marknad. Där har mamma och pappa varit mycket på sin tid här nere. De ville gärna visa mig det otroligt vackra torget med sina klippta träd. Jag tror att det är benjamin fikusar men är inte helt säker. De klipper dem på ett speciellt sätt och det blir ett otroligt blickfång när man ser träden bredvid varandra runt hela torget. Fantastiskt!

Det här apelsinträdet ville jag ta med hem!












Fantastiskt att se dessa gamla träd. Vilket jobb att klippa alla dessa!  Otroligt! Kul att vi åkte hit så jag fick se dem!


Vi tog lite att dricka här på torget, mysigt!



Igår söndag så tog vi med mamma och pappa till Rebate, det är ju ett fantastiskt ställe, härlig restaurang, underbar miljö och sååå god mat.

Kapellet vid Rebate!

Mamma gillade det här trädet!

Så fina växter och träd här!

Tjusigt familjefoto!






Det var ju söndag och då var det en specialmeny! Man fick en hel del olika tapas som kom in i omgångar, därefter den varmrätt som man hade beställt. Otroligt gott och vällagat alltihopa!



De här rätterna var fantastiskt god, underbar dressing till salladen i glaset, endive med gorgonzola och valnötter, mmmmmm så gott!




Jag beställde lax till varmrätt, den bara föll isär!

flera efterrätter, blev lite för mycket...
Mycket trevlig middag på en restaurang som man bara vill tillbaka till!
Trevlig middag, fantastisk miljö, otroligt god mat! Tack för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar