2 jan. 2014

fortsättning Vår Jul

Gott Nytt År!

Återkommer lite senare med vårt nyårsfirande.
Här kommer först ett inlägg med julfirandet med mina kära barn, barnbarn och föräldrar.
Vi firade julen tillsammans förra fredagen och jag har latat mig alldeles för länge nu känner jag. Måste bli bättre på att uppdatera snabbare. Kanske kan vara ett nyårslöfte?

Nåväl, vi samlades kl 17 och åt en mycket god kalkonmiddag tillsammans som Lars hade lagat i ugnen. Kalkon med pressad potatis, underbar sås och kokta morötter och brysselkål. Mums och så gott mot all julmat som jag nu är trött på. Det räcker gott att äta några dagar för jag känner direkt att jag inte mår riktigt väl av allt det feta, för många chokladbitar, för att inte tala om Ris á la Malta! Åh så gott men magen mår inte väl...

Hur som helst så uppskattade såväl ung som gammal maten och till dessert hade jag gjort en riktigt god fruktsallad bestående av banan, mango, apelsin, kiwi, äpple med topping av granatäpplekärnor, serverades med god vaniljglass. Jättefräscht och gott!


Hannah gillade maten!

Molly och Buster åt också med god aptit!

Vår allra sötaste Molly!

Och vår allra goaste lilla Lilly, pigg och glad!!
Faster Frida med sin lilla favorit Lilly! 



Det blev ju sedan lite julklappsutdelning då vi inte träffats på hela julhelgen. Alla har varit på olika håll den här julen. Vi får se hur det blir nästa år...



Vi fick fina kalendrar med underbara bilder på alla barnbarnen. Härligt att ta med till Spanien så vi kan se dem varje dag! Tack så mycket!

Fantastiska bilder på de käraste jag har!

Molly, vår lilla teaterapa!

Buster blev överlycklig för sin nya ryggsäck!

Tjejen som bara önskar sig kläder, fick guldtights och guldmössa!

Hur nöjd som helst!

Mormors sötnos!

En T-shirt till!

Robban öppnade Lilly´s julklappar, 

som var en badkappa i form av en geting! hihi!

Hade sytt en liten hängsleklänning i plysch till Lilly!

Leksaker till Lilly också!

Nu är de sista julklapparna utdelade och det roliga sparade vi till sist förstås!
Julklappsspelet som alla älskar. Den här gången gick Robban o Hannah hem med flest klappar! De båda var supernöjda! Lars fick behålla boken han hade köpt och en liten söt keramikskål som ingen tyckte om...! hehe!


Tack alla för en jättetrevlig kväll! Känner att det har varit en bra jul trots urtråkigt väder! Alltid lika roligt när vi kan samlas allihopa!  Kram o tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar