18 jan. 2014

Viskans Vinbar med vännerna!

Igår kväll träffades mitt gamla tjejgäng med respektive på Viskans Vinbar där vi aldrig hade varit tidigare. Mycket trevligt ställe måste jag säga! Bra service, jättegod mat och så var det ju så kul att ses igen allihopa. Tack Lena för att du åkte upp i snöyran ända till Borås för att vara med! Uppskattas mycket!

Detta var ju i stort sett sista  kvällen på ett bra tag som vi kunde ses allihopa, nu lär det dröja ett tag. Men vi bestämde att de skulle försöka komma ner till oss lite senare på året vilket kunde bli jättekul. Det finns ju många lägenheter att hyra så att alla får plats. Det ser vi fram emot! Ni är så välkomna! Jag hoppas att de kan bli kräftskiva under den veckan jag är hemma och hälsar på!

Det var kul att träffas och mycket prat och skratt, herregud så många år vi har känt varandra nu! Det är ju inte klokt! Alla ni unga därute, var rädda om de verkliga vännerna, de är härliga att ha när åren går och man har så otroligt många härliga minnen tillsammans. Det är dem man får leva på senare i livet eller hur?

Är glad att jag har er, vi har ju alltid nåt att prata om och diskutera. Vi har följts åt i alla livets skeden, bröllop, barn, föräldrar som gått bort, andra vänner som gått bort, barnbarn som kommit och fler hoppas vi ju på! Ja, det är mycket som händer i våra liv och det är skönt att ha det där navet med ett gäng som man har känt så länge.

Nu när vi flyttar iväg en bit så kommer vi ju inte att ses så ofta men när vi väl gör det så hoppas jag att vi bara tar upp tråden som vi lämnade sist vi sågs. Så tror jag att det blir. Det finns ju även så många andra sätt idag att hålla kontakten, nu ska ju t o m Gunilla skaffa FB! Detta blir ju jättebra Gunilla!! Här har du flera "vänner" på direkten! hehe.. Vi har saknat dig där ska du veta!

För att återgå till gårdagen så åt jag en pulled pork burger med coleslaw och vi delade en flaska vin. Maten var såå god. Sen slank det även ner en liten dessert; äppelpaj med vaniljsås. Mums.

Lite senare så gick vi vidare till Bishop men där var så lite folk så det var väldigt annorlunda att få ett bord omgående! Men vi tog varsin öl och satt och tjötade lite där också. Sen var det dags att dra sig hemåt, vi var båda dödströtta efter en jobbvecka och mycket packning och sånt på kvällarna. Nu är det ju bara en enda jobbvecka kvar, vilket känns både vemodigt och konstigt men samtidigt jättespännande och inspirerande!

Tack för igår våra kära vänner!


Underbart god pulled pork med coleslaw och jättegoda klyftpotatis!!

Ann o Kenneth, go go go!!

Lars, Gunilla och Kenneth

Lena, Anders och jag
Ber om ursäkt för de dåliga bilderna,  min telefon är inte bäst på att fota längre...

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen en trevlig kväll.
    Hoppas vu hinner med en fika innan flytten går.
    Vi hörs självfallet via fb, dagens teknik är ju helt fantastiskt. Hoppas verkligen att vi kan komma ner i höst. Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi tar en sista fika innan vi åker! Ser fram emot att ni ska komma ner! Vore jättekul!!

      Radera
  2. Visst var det en trevlig kväll. Kul att ha varit vänner så länge som vi. Ses i värmen…
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det Lena! Det är ganska otroligt!
      Vi ses i värmen! NI är alla välkomna! Kram!

      Radera