22 feb. 2014

Lördag 22 februari 2014

Hej igen! Ja nu har det gått några dagar sen jag skrev. Det beror på att jag inte haft någon större lust att skriva. Min kära lilla svärmor har tyvärr bara blivit sämre och sämre och blev inlagd förra helgen. I veckan har många varit och hälsat på så hon har haft både familjen, släkt och vänner nära den sista tiden. I natt så somnade hon för gott och det känns nu väldigt tomt utan henne. 
Lilla Doris, du har varit en sån härlig personlighet, en go svärmor och en fin farmor till dina barnbarn och barnbarnsbarn. Du var en mamma som alltid fanns där och som älskade att fixa i köket både vad gäller mat och bak! Du var duktig på så mycket. Jag har så många sköna minnen och ändå har vi bara känt varandra i 11 år. 
Tack lilla älskade Doris för den du var! Tårarna rinner och jag saknar dig.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

4 kommentarer:

  1. Hej Barbro! Det var längesedan. Christer och jag var hos Eva och Jan-Erik på en härlig god middag i går. Där fick vi veta att ni flyttat till Spanien. Det var modigt att lämna Sverige för ett annat land. Vi flyttade för tio år sedan från Annelund och granskogen till havet på västkusten. Detta har vi aldrig ångrat.
    Lycka till i det nya landet.
    Hälsningar från en f.d. telefonist på TA, Christina

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt för er alla, vi tänker på er ska ni veta. Doris var verkligen en härlig kvinna och hon kommer vara saknad av många.
    Stor kram
    Eva & Stefan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva o Stefan! Ja det är så sorgligt fast vi ju alla har insett att det skulle gå så. Men idag kommer tårarna med jämna mellanrum när jag tänker på henne, hon var så härlig på så många sätt. Mycket okomplicerad, intresserad och nyfiken och det var aldrig svårt att prata med Doris. Det var fint att jag fick säga hejdå till henne häromkvällen när hon fick luren av Lars... Usch, svårt bara jag tänker på det.
      Tack!
      Stor kram till er också!
      Barbro

      Radera
  3. Hej Christina! Det var längesen! Hoppas allt är bra med er!
    Ja vi trivs verkligen här i södern med det sköna klimatet och ett lite enklare liv. Det ska bli jättespännande att uppleva att bo och leva här på längre sikt. Så det är redan 10 år sen ni flyttade ner till kusten. Jösses vad tiden går. Det måste ha varit i samma veva som vi köpte stugan, den tillträdde vi på hösten 2004. Men vi sålde den för 2.5 år sen. Nu blev det det här istället! Det kommer vi nog inte heller att ångra. Tack för din hälsning! Kul att du hörde av dig! Kram och ha det bra! Barbro

    SvaraRadera