23 feb. 2014

Händelserik söndag och mammas födelsedag!

Grattis lilla mamma på Din födelsedag! 
Jag ringer sen!

Ja dagen började med att jag "försov" mig, haha en söndag! Ja jag är väl lite knäpp men jag mår bäst av att gå upp i god tid, ta min morgon PW och äta frukost i lugn och ro. Idag vaknade jag kl 9!!! Sover ju normalt sett aldrig så länge. Men men, bara att gå upp, ta min lilla proteindrink och ett ägg på altanen och sen göra mig klar för Citronmarknaden.
Ganska lagom att den är varje söndag, de har ju ett enormt bra utbud på grönsaker, frukt, blommor och massor av andra saker. Så jag åker gärna hit och handlar färska fina grönsaker. Hellre än att köpa dem på Al Campo där allt är inplastat... 
Sagt och gjort, var först tvungen att ta ut pengar, behöver tanka och det borde man väl klara själv nu när Lars är hemma i Sverige. Han fixar ju alltid det där med bilen annars, vilket jag uppskattar mycket!
När jag stod där vid automaten så står det ju bara på spanska, ingen aning vad jag ska välja av fem olika alternativ! Ibland kan man köra uteslutningsmetoden och till slut chansade jag, då kom kortet ut igen! Det gick ju inte så bra...
Fan, jag får prova en annan automat. Åkte ner till La Zenia och där frågade jag ett engelskt par om hjälp när jag hade provat mig fram lite. Inget hände och till slut kom kortet ut och då skulle han hjälpa mig. DÅ kom mina pengar! haha! Tack så mycket!! 

När jag var på väg ner till La Zenia så stod polisen i lilla tunneln och herregud, blev milt sagt överraskad när jag såg varför! Det står en stor livs levande gam mitt på vägen!! Herregud hur har den kommit dit och så stor den var. Vågade ju inte ta upp min mobil och fota för polisen stod ju där (man får inte prata i mobil när man kör här). Men precis när jag hade passerat så flög den iväg... Jösses säger jag bara!
Jag googlade och och såg då att de är knappt en meter höga, ja den var verkligen stor. Hämtade bilden från Kolmårdens hemsida! Visst är den läskig?



Ja då bar det iväg till marknaden och jag köpte idag lite nya apelsiner, kiwi, färska jordgubbar, broccoli, tomater, gurka, rödbetor (tänkte göra juice på gurka, rödbeta och morot), jättenyttigt! Sen blev det även lite nya liljor, ett par gula söta surfinior som jag satte i fönstret vid ingången. 


Dessa underbara apelsiner... 

Mamma, känner du igen det underbara fatet?

Små söta surfinior!

Idag blev det den här färgen.

Idag planterade jag mina vita pelargoner ordentligt i jord som jag inhandlade igår. Visst är de fina?
Ja snart är det lunch, har nu moppar hela terassen, det flyger alltid lite sand här nere och man får torka av bordet och nu var golvet inte kul längre så nu kan man gå ut utan att dra in detta i lägenheten. Det blir mycket hoppning här nere kan jag meddela! Klinkers överallt och inte så många mattor. Det syns direkt när det behövs torkas av...

Ni får ha en fortsatt skön söndag, jag ska nog slappa lite nu, ligga och läsa en stund!
I morgon kommer min älskling tillbaka, saknar honom mycket nu!
Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar