19 feb. 2014

Havet är underbart


Hej på er allihop!
Idag kom solen tillbaka till oss! Härligt! Det har varit molnigt, kyligt och blåsigt i flera dagar nu. I morgon ska det bli solsken och lite varmare, det ser jag fram emot! Samtidigt tänker jag på er därhemma som har regn och gråväder. Jag klagar absolut inte, men jag älskar ju värme så jag blir lycklig när solen visar sig!

Innan lunch gick jag en skön powerwalk, jag gick hela vägen ner till havet och hem igen. En promenad på drygt en timma. Det var en ny erfarenhet att gå den vägen, visste inte riktigt hur jag kom dit, men det är ju så man lär sig, man provar sig fram. Så nu har jag hittat en jättebra väg ner till Playa Flamenca, en liten fin strand där vi var mycket i somras.

Det finns ju flera andra stränder också men gemensam nämnare är att alla har jättefina bad.   Åh man längtar till första doppet, men det är nog långt borta. När jag var ute och gick så tänkte jag att jag skulle fota lite och på eftermiddagen åkte jag ner till havet och fotade lite, ni ser lite sköna bilder här nedanför. Svårt att ta med kameran när man är ute och går i rask takt... Så håll tillgodo med lite fina bilder på hur det såg ut idag här hos oss. Såg faktiskt en man som badade, kan undra hur många grader det är...


Vid Playa Flamenca, älskar palmerna...



Lägg till bildtext

Fin strandpromenad vid Playa Flamenca, man kan gå hela vägen härifrån ända bort till Cabo Roig om man vill.

Här ser ni mig med håret på ända men glad ändå! Bjuder på det!



Här är stranden och marinan vid Cabo Roig, det ligger jättefint.


Här är Zenia-stranden, det är nog en av favoriterna!


Ser ni mannen som badar? hu...

Plats för mycket spring och spel!

Älskar ju solen och palmer, så varsågod! Delar gärna med mig!

Det här är favoritstranden, det är en mindre strand som ligger strax ovanför Zeniastranden. Här var vi mycket i somras!

Samma strand åt andra hållet.

Magiskt med hav och sten...

Gillar ni rökt fisk eller kött?
Måste bara berätta att vi innan vi åkte, köpte en rök som man kan ställa direkt på hällen! Köpte den på Önska butiken. Den fungerar precis som en vanlig typ ABU-rök men är ju enklare att använda då man slipper gasol. Vi har tidigare haft en ABU-rök och rökt både makrill och lax och det är så ljuvligt gott med rökt fisk! Men den här grytan ställer man bara direkt på spisen, lägger i alspån förslagsvis, lägger på ett galler och lägger på lax, foreller, kyckling eller vad som helst så ska det stå ca 20 minuter och då blir det en underbar röksmak! I söndags så rökte Lars 4 laxkotletter till oss, och vad gott det var! Vi åt en var och hade blomkålsmos till. Riktigt gott var det! Ha det gott alla, vi hörs snart igen!
HASTA LA VISTA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar