20 maj 2013

Min nya blogg

Jag har länge velat starta en blogg, tycker att det verkar vara ett kul sätt att skriva dagbok på. Dessutom kanske det kan finnas intresse av att läsa även för andra.
Jag är ganska ny på det här och vet inte riktigt hur allt funkar ännu, men jag vet att jag gillar att skriva. Så det andra får komma lite som det blir. 

Jag har många intressen och följer flera bloggar. Just nu försöker jag bli bättre på att träna. Det är något som har gått i perioder i livet. Ibland har man hållit på som en dåre med träning och vissa perioder har jag inte tränat alls. 

Nu har jag börjat gå mycket vilket jag hållit på med ett ganska bra tag. Försöker ta mig ut på morgonen på helgerna för att dels komma ut och ta en PW innan frukost, sen är det välbefinnandet när man väl kommer hem och får ta en god kopp kaffe och sedan även en frukost. Skönt! Det är skönt och jag märker själv att jag orkar mer. 

Jag tränar även med en DVD och försöker få det till en vana åtminstone 2 gånger per vecka. Det är ett rejält pass med Annika Sjöö, "Mage, rumpa, lår". Härligt när man är klar och tar en välbehövlig dusch! 

Idag har jag kört ett pass med Annika, nu har jag nog kört för tredje gången och det börjar bli lättare, även om det är svettigt värre (!), men jag känner att jag orkar mer. Den känslan är härlig, det ger resultat det man gör eller hur?

Detta var mitt första inlägg.
Ambitionen är att skriva ett par gånger i veckan, så där lite lagom, det känns som att det skulle kunna funka.

Ha en fortsatt skön måndagkväll!

1 kommentar:

  1. hej lilla mor! Du verkar ha fått till det bra! Kul!! Så duktig du är! Nu ska vi köra så det ryker med träningen! Jag ska köra ett pass i morrn bitti igen när jag följt Buster till bussen!

    Kramen

    SvaraRadera