30 sep. 2013

Hemnet

Ja nu är det snart dags för fotografering av vår lägenhet inför försäljningen. Mäklaren tror mycket på vår lägenhet och naturligtvis hoppas vi att andra också gör det! Vi har ju älskat vår lägenhet och har nu bott här på gamla Regementet i 2.5 år ungefär. Nu har ju annat "kommit i vägen" som man säger så nu blir det försäljning och i februari går flytten ner till Spanien. Det känns definitivt och det närmar sig med stormsteg. 4 månader kvar... Våra arbetsgivare är vidtalade och tycker att vi gör helt rätt som "följer vår dröm", "vi gör det som andra inte vågar" m m. Det är många positiva kommentarer och flera som har blivit sugna på att göra något liknande! Detta är en spännande period i våra liv, vi hoppas naturligtvis att vi kommer att trivas och att allt ska fungera med både det sociala livet, ekonomin och trivsel. 

Barnen har inte riktigt samma tänk som vi, och vi kan förstå det, men det är ändå våra sista 10 yrkesverksamma år i livet, vi är äventyrare både Lars och jag och vi kan bara inte låta bli att prova! Hoppas att ni kan förstå det. Vi finns ju inte längre bort än 7 timmar från dörr till dörr om något skulle hända. Ni är ju alla så välkomna ner att hälsa på vilket vi hoppas att ni också gör. Vi tror att när ni väl kommer ner så kommer ni också att gilla området, möjligheterna och klimatet! Vi kommer ju att fortsätta vara era föräldrar även om vi är en bit bort. 


Så här ser det ut där vi ska bo!

Den härliga poolen!
Vårt lägenhetsblock, vi kommer att bo längst till vänster på vån 2.
Utsikt från vår terass, poolen ligger till vänster vid palmen.
Radhusen framför är fortfarande under byggnation.


Här kommer några bilder från lägenheten innan den fotas av ett proffs! Det är inte någon större kvalitet på bilderna men de är tagna med min telefon...















1 kommentar:

  1. Oj, det är ju inte alls långt kvar! Förlåt att jag är så disträ och ointresserad! men tycker detta är sjuuuukt jobbigt!!! Skriver med tårarna i ögat att jag älskar dig mamma och det är därför jag tycker det är så fruktansvärt jobbigt att ni ska flytta!! Vill inte ha er så långt borta och jag vet att det är svårt för er att förstå det, eftersom ni följer ert hjärta och eran dröm!
    Men tror att jag är så frånvarande med att prata om allt detta för det blir kroppens reaktion att sluta prata i ett tidigt skede...eftersom det kommer bli annorlunda sen. Det kommer inte bli som innan. Allt det vardagliga som har varit, att ses på en kopp kaffe, att prata i 5 minuter om ingenting...det blir inte så när ni bor där borta! Jag vet det.... Ni får allt att låta så bra jämt, och jag vet att ni bara vill väl, men jag e mer realistisk än så...

    Oj, vilken lång kommentar, men känner att jag inte kan få ur mig detta på annat vis. BLir bara ledsen så fort jag tänker på det.
    Puss! Älskar dig!

    SvaraRadera