7 mars 2014

Jobb, jobb och lite annat

Hej på er!
Hoppas ni har det bra allihop! Vi har hört att ni börjar få lite vår därhemma! Så härligt! Hörde senast idag att krokus börjat synas! Så härligt! Det ska ju tydligen bli upp till 10 grader i helgen, härligt med tanke på att ni inte haft så bra väder på ett tag!


Bilder från Botaniska Trädgården i Göteborg i maj 2009

Underbara lökväxter i maj månad!! HÄRLIGT!!


Ni har haft tålamod med mig, tack för det! Nu var det längesen jag var inne och skrev, vilket jag beklagar. Det har helt enkelt varit mycket nu här hos oss. 

Vi har haft hantverkare här som har fixat våra taklampor. Det tog ju ett antal timmar, det var även dimrar som inte funkade riktigt, och en takspot i ena badrummet som blev uppsatt. Så det tog ett tag innan det var fixat. 

Igår hade vi köksgubben här som skulle fixa till några lådor i köket som inte gick in ordentligt, så nu ska de ordna även det. Vi har gått igenom med byggaren vad som inte varit ok så nu fixar de det ena efter det andra. Skönt när allt är klart. 

Vi har nu också kört igång med vårt lilla företag! Det här känns väldigt spännande! Häromdagen var vi hos en revisor som ska sköta det löpande åt oss och vi fick både råd och tips av honom. Så nu är företaget etablerat och på gång! Såå kul! Herregud, första gången i mitt liv som jag driver ett eget företag! Jösses! Det trodde jag väl aldrig!

Jag har jobbat mycket sista veckan med att göra en enkel budget, en kundlista, fixat en prislista för våra olika tjänster. Igår beställde jag visitkort och vi har även gjort en "flyer" som vi ska dela ut och även maila till kunder. Vi har även pratat med andra som jobbat med den här typen av service som vi kommer att jobba med och fått en del tips och idéer.

Idag har jag börjat ringa till kunder och presentera vårt koncept och hittills har det gått bra! Det är många här som vi tror kommer att välkomna våra tjänster, då det är många som bor här i perioder och gärna vill ha någon som tittar till sin bostad.
Vi kommer främst att jobba med uthyrning, nyckelutsläpp, städning av lägenheter, tillsyn av lägenheter när ägarna är hemma. Vi börjar i liten skala så får vi se hur det mycket det blir. 

Så nu är det mycket på gång! Vi har nu även börjat jobba för fullt på mäklarbyrån och det känns så kul och inspirerande! Idag är det fredag och det kändes inte alls som att det var slutet av veckan. Det går i ett, det händer saker hela tiden och vi stortrivs verkligen! Vi är ett gott gäng som jobbar tillsammans och det känns verkligen bra!

För övrigt har det nu börjat bli lite varmare här, det har nog varit 23-24 grader idag, full sol och klarblå himmel, men jag har ju suttit inne hela dagen och jobbat. Det var endast lunchen som intogs på Zenia Boulevard och då satt vi ute! Härligt! 

Önskar er alla en riktigt trevlig helg och jag håller tummarna att ni alla ska få lite sol och värme på er! Det behöver ni så väl!

Ha det gott!
Kram från oss!

1 kommentar:

  1. Hej!! Vad kul att det har börjat bli lite jobb för er!! Har ju inte pratat så mycket det sista och nör vi har gjort det så har det ju mest handlat om mig av olika anledningar. Ja... Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men det börjar kännas lite bättre mitt i allt.
    Saknar er!
    Kram frida

    SvaraRadera