11 feb. 2015

Träning för att kunna bli äldre?

Hej på er!
Nu blir det ett litet träningsinlägg!
Man kan ju träna av olika anledningar och jag vill träna för att orka mer, må mitt allra bästa och kanske rent av bli av med några onödiga kilon!


Spinningsalen som ligger utomhus med stort markistak över, Medelhavet glittrar utanför!

Vilken utsikt man har när man går på bandet eller crosstrainern.... 


I början av december så köpte jag ett träningskort på MaxxGym här i närheten. En tjej som heter Marta är PT där och hon fixade ett program till mig som jag kan köra efter. Jag började i stor stil (som jag brukar göra) och sen var det det ena efter det andra som gjorde att det inte blev av att gå dit. Varför blir det så när man egentligen är motiverad och vill köra igång...
Tror att en stor nyckel för min egen del är att jag har mest energi på morgonen, jag måste göra detta på morgonen annars blir det inte av... Man känner sig själv ganska bra efter så många år! Går jag inte dit på morgonen så hittar jag 1000 olika anledningar till att jag inte hinner dit...

Nu har jag återigen startat upp och gick till gymmet igen för 3 veckor sen och då gick vi igenom alla övningar en gång till, även de som vi aldrig hann med innan. Nu har jag försökt gå 2-3 gånger i veckan på morgonen och tränat. Nu börjar jag faktiskt känna att det är roligt, jag blir starkare, jag orkar mer och jag börjar även se fram emot att gå dit igen! Då måtte man väl ändå vara på rätt väg? Jag väntar på de där endorfinerna som ska komma, men de är säkert på väg till mig! hehe

Det här gymmet har ju alla maskiner man kan behöva, man kan gå olika pass också förstås, men jag börjar med gymmet och att lyfta skrot helt enkelt. Vill gärna gå på yoga och testa det, men det kommer.

Jag försöker även kombinera med bra mat, äter gärna Paleo (där ingår inga tillsatser eller färdigmat, socker, vitt mjöl, potatis eller ris) desto mer grönsaker och frukt och mycket protein. Här nere finns ju alla möjligheter att äta sunt med all god frukt och grönsaker till bra priser som dessutom smakar jättebra!


God frukost, färskpressad juice, ägg, kvarg och färsk frukt med egen granola! Och kaffe!


Goda tapas, om man tar bort kexet!
Jättegod bananpannkaka! 2 ägg o en halv banan mixas och steks i kokosolja. Lägg på färsk frukt och kokos! Voila!

Detta var några små tips från mig! Det finns ju bloggar med både träning och bra mat som jag följer, det ger inspiration och tips på nya maträtter vilket jag tycker är kul att prova på.
Ja håll nu tummarna för att jag ska hålla kvar det här flowet som jag är inne i nu! Känns härligt och man blir så nöjd med sig själv när man varit iväg och det känns även bra i magen  när man inte äter en massa skräp. Alkohol är också något som jag ska försöka hålla mig ifrån mer o mer. Man kan säkert ha precis lika roligt utan men ett glas rött då och då  kommer jag att fortsätta njuta av såklart! 

Kram Barbro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar