26 feb. 2015

Vår i luften!

Hej på er!

Idag städade jag terrassen, skönt att få det lite fint där igen, vi har ju knappt varit utanför då det har blåst full storm hur länge som helst! Idag har det däremot varit en fantastisk dag, vi har fortfarande 24 grader när klockan är 17.30, underbart!

Vår lokala handelsträdgård har fått in massor av primula, surfinia, pelargoner, lobelior, violer och petunior och mycket annat. Jag körde dit och kom hem med en hel låda blommor!
Åh det är ju sån´t här som jag tycker är så roligt!! Älskar att pyssla med min lilla miniträdgård och plantera lite nytt emellanåt.

Köpte en så fin röd petunia att ha på bordet, de tre svarta planterade jag i ett stort runt fat.
Det blev så fint och vårfräscht! Love it!







Lite suddigt tyvärr...
I morse var det redan 16 grader vid 7.45, så jag tog på mig skorna och tog en kombinerad PW / joggingtur! Solen var precis på väg upp som ett stort klot ur havet, lika fantastiskt varje gång att se soluppgången. En ny dag börjar.

Nu tränar jag 3 gånger i veckan på vårt gym, kör 3 olika styrkepass i veckan. Nu har jag tränat så här i 3-4 veckor och börjar komma in i det ganska bra. Allt det där är ju så nytt, det var ju ett tag sen! Men nu går det bra, jag lägger t o m på mer vikt på vissa övningar. Nu har jag även fått med mig en träningskompis och det är jättekul att köra ihop. Varje måndag, onsdag och fredag morgon kl 8, sticker vi iväg. Tränar ca 1 timma, sen blir det frukost och så kan jobbet starta sen. Flera gånger per vecka går jag även en snabb PW, det är så härligt att sticka ut direkt på morgonen efter en kopp kaffe! Jättehärligt. 

Köpte lite nya träningskläder, så roligt med lite nytt!

Perfekt att kunna styra sin dag själv, det passar mig jättebra. Tycker det är så lyxigt att inte behöva åka till ett kontor eller något annat varje dag samma tid. Är så tacksam att jag kan sköta mig själv nästan helt och hållet. Nu har jag även en medarbetare som gör ett kanon-jobb, jättekul att jobba tillsammans emellanåt när det är större projekt. Bra kämpat B-M!

På söndag ska vi få 25 grader och 27 grader på måndag! Åhhhhh, det ser jag fram emot!
Ha en trevlig helg allihop! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar