13 juni 2013

Tjejträff!

Hejsan!
Igår träffades vi tjejer igen!
Vi var hemma hos mig den här gången och jag bjöd på god LCHF-mat!
Det blev en lövbiffs- och ädelostgratäng med stekt färsk vitkål, jättegott. Från Åses blogg 56kilo.

Gunilla, Ann Maggan  (tyvärr var Maggan hemma med värk i sin nacke), och jag, vi har känt varandra i snart 40 år! Vi pratade om det här igår och vi träffades 1975 på hösten, så om 2 år blir det 40-årsjubileum! Tänk så mycket roligt vi har haft tillsammans! När man ser det så här så är det ju nästan ett halvt liv...

Vi har följt varandra genom glädje och sorg, alla barnen som kom, bröllop och skilsmässor, ja det mesta som livet innehåller faktiskt.
När vi sågs den här gången så hade Ann förlorat sin kära pappa dagen innan. Han var på sitt 91a år och har varit en riktig kraftkarl i livet, men sista året tog åldern ut sin rätt och han somnade in stilla hos sin familj.

Ja det här tjejerna betyder mycket, vi är ganska olika men ändå väldigt lika på många sätt. Vi upplevde vår ungdom tillsammans, träffade killar, var ute och dansade otroligt mycket och ofta, vi festade och hade verkligen jättekul. När vi ses kommer ofta några minnen från gamla tider upp igen.

Under alla år har vi haft kräftskivor varje år, under många år firade vi nyår tillsammans. Vi har firat födelsedagar, och under i stort sett alla år har vi träffats hemma hos varandra och käkat lite gott och pratat bort några timmar.

Jag vill inte vara utan er tjejer!


















Nu till något helt annat!
Jag har fått kontakt med en tjej via FaceBook, vi är med i samma grupp och hon har gått ner så mycket i vikt och har kommit igång med träning och är en stor inspirationen i gruppen. Jag har nu fått kontakt med henne och hon vill gärna vara min PT och ge mig råd om både träning och kosthållning! Så spännande! Jag ska maila över en matdagbok nu i 5 dagar och då får jag veta vad jag gör för fel. Har ju hållit på med LCHF så länge nu och ändå går jag inte ner... Vill så gärna tappa åtminstone 5-6 kg. Blir det mer så är det en bonus! Nu är jag så peppad så jag gick ut och gick en snabb PW efter jobbet. Det här är en utmaning!

I morgon är det fredag! Yippie! Så fort den här veckan har gått! Nu är det ganska mycket på jobbet då min käre kollega Mats har gått på semester. Nu är det 4 veckor på egen hand som gäller sen blir det min tur!

I morgon blir det grillning hos Frida m familj och på lördag ska vi få ha Molly här hela dagen och sen kommer även Buster på em. Det blir kul!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar