27 juni 2013

Tuff träning!!


Nu har min träning kommit  igång så smått.
Jag följer ett träningsprogram som en tjej som heter Emelie har gjort åt mig.
Det är betydligt tuffare än något jag gjort tidigare.... men det är kanske nu jag ska börja ta tag i det här undangömda kapitlet! Den här veckan är det PW som gäller 6 dagar av 7! Se följande schema:

Måndag PW 6.5 km + uteprogram
tisdag PW 7 km 
Onsdag PW 5.5 km
Torsdag PW 8 km + gymprogram
Fredag Vila
Lördag PW 6 km + uteprogram
Söndag PW 9 km

Uteprogrammet består av:
Armhävningar 3 x 15
Bäckenlyft och sträck ut ena benet 3-5 sek 3 x 15/ben
Båten (sitt på rumpan, sträck ut armarna och benen och balansera där) 3 x 30 sek
Plankan 3 x max
Sidoplankan 3 x max

Gymprogrammet:
Djup tåhävning 3 x 12
Utfallssteg 3 x 12 per ben
TRX Low Row 3 x 12 (eller rodd)
Armhävningar 3 x 12
Enarmshantelrodd 3 x 12 från 10 kg
Bicepscurl med hantel 3 x 12 per arm 5-6 kg
Plankan 3 x max
Fällkniven med boll 3 x 15

Ja så här ser det ut! Det känns nästan som att vara med i Biggest Loser och Mårten står bredvid och ropar!! Men det känns skönt och jag känner mig otroligt nöjd när jag varit ute och tagit ut mig rejält.

I måndags körde jag en PW på 6.8 km, sen blev det uteprogrammet men orkade inte riktigt alla reps men körde det mesta. I tisdags gick jag en PW på 7.2 km. Igår onsdag körde jag på gymmet intervallträning; 3 min tufft och 1 min återhämtning. Detta körde jag 10 ggr och de två första varven gick jag i rask takt men därefter började jag jogga och la sedan på tempo mer och mer. Sista varven sprang jag och det kändes riktigt bra men var helt slut efter detta. Körde på ca 50 minuter och därefter körde jag armarna på gymmet; enarmshantelrodd 9 kg och bicepscurl 5 kg 3 x 12. Efter detta mördarpass i alla fall när det gäller mig, så orkade jag inte mer... Det blev mängder med vatten, dusch och återhämtning! Känner mig grymt nöjd! Har vägt mig och sen i måndags har jag tappat 1 kg! Härligt! Nu är midsommarmaten ett minne blott! Tack Emelie för att du fått igång mig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar