25 juli 2013

Lite av varje

IIgår var Lars kass i magen, så han låg o sov en stund på fm. Vi hörde att både Kent och Uli också hade magproblem. Skönt att jag klarade mig!

Efter lunch så tog vi strandstolarna upp till poolen och satt o läste i skuggan, såå skönt. Vi har fått så mycket sol så vi tar någon eller några dagar utan att vara i solen. Solen finns här hela tiden så vi har inget behov av att ligga på stranden varje dag. 

På em tog bi en kopp kaffe och några partier back-gammon, jag leder fortfarande... Haha!

Uli kom förbi en stund och vi bestämde att ses här på fredag kväll och sedan gå ut o äta middag tillsammans. Han är sån genomtrevlig människa tycker jag. Därefter blir det en After Work på Kents kontor. Ska bli kul!

Lars grillade en fläskfiléoch gjorde sin barbecuesås och jag fixade en sallad. Jättegott! 

Lars kollade på matchen och jag tog bilen vid 21 ca till Zenia Boulevard, det enorma köpcentret som ligger ungefär 1.5 km härifrån. Kul att gå själv och strosa! Jösses så många butiker! Många kläd- och skoaffärer men även zooaffär, märkesbutiker typ Versace m fl, och inredningsbutiker. Man kan gå länge där! Var inne i flera babybutiker och såg mycket fint till Lilly men har inte köpt något ännu! 

När jag kom då var det massor av folk, hela övre plan består av restauranger med olika inriktning och det var fullt med folk överallt. Det finns också en massa kul grejer för barn! En stor lekplats med en massa olika aktiviteter på övre plan men även en stor öppen plats med massor av vattenstrålar som skjuter upp ur marken i olika höjd. På kvällen skiftar det i olika färger också! Mängder av barn sprang runt där i badkläder bland alla vattenkaskader och hade hur roligt som helst! 


Det finns stora hundar som barn kan åka runt på, man stoppar i någon Euro och sätter på barnet och sen kan de åka runt själva på hunden! Poppis!!


Det var ett band som spelade på den stora utescenen, riktigt bra faktiskt. Sista låten jag hörde var Satisfaction med Stones i deras tappning! 


Zenia B är definitivt värt ett ett besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar