3 juli 2013

Idag blev jag farmor

Idag hände något, idag var ingen vanlig dag! En liten tjej såg dagens ljus tidigt på morgonen! Vi har alla pratat om henne som "Harry", vi var väl många som trodde att det var en kille som bodde därinne! 

Men så hände det grejer i helgen och Robban o Hannah fick åka in kolla upp vad som var på gång. Jodå, vattnet hade gått, och det gavs sprutor för att få lungorna att utvecklas ordentligt. Sen skulle vi avvakta och se. Till slut igår kväll ganska sent så fick äntligen Hannah ro och fick en säng på Patienthotellet! 

Vilken lyx tyckte hon! Robban kunde åka hem och sova för att kunna jobba idag, men lilla fröken hade bestämt sig för något helt annat! 

Kl 6.14 föddes en liten söt tjej på 2220 gram och 46.5 cm lång. Oj så liten... Fick veta strax före 8 att jag blivit Farmor! Vilken känsla när ens barn får egna barn. Det är speciellt! Mycket känslor, mycket kärlek, mycket omtanke för att kunna hjälpa till med det man kan. Vilken glädje! Vilken stolthet, ja det är mycket som far runt i huvudet. Har nog haft bättre arbetsdagar!! Känt mig lite splittrad idag med ett SMS här och där och många telefonsamtal. Alla vill ju veta! Man vill berätta för alla! 

Eftersom hon är så liten så är alla kläder för stora, så jag var inne idag på Polarn o Pyret och köpte en uppsättning med det nödvändigaste. Vi ska lämna detta till föräldrarna ikväll, nu vill jag bara krama om min härliga son, vi behöver det både han och jag! 

Hörde av honom att Hannah hade en sån längtan efter våfflor! Så jag sprang in på Orion och köpte med 2 portioner pannkakor med sylt och grädde till dem! Det är nog ok får man hoppas! Har även skickat med en påse med goda bullar som vi gjort på jobbet som de kan ha och mumsa på!

Nu har allt lagt sig lite men nu undrar vi ju när de får komma hem? Det kanske blir några veckor uppe på Neonatal för dem? Jag längtar ju efter att få se henne, krama om Hannah och Robban, känna in den nya lilla medlemmen!
Wow så härligt det ska bli att få se henne första gången.

Jag har ju varit med om detta förut, har ju redan två små guldklimpar, men det här är ju första barnet som jag är farmor till! Inte samma sak fast ändå likadant. Man är så lycklig!

Lycka till med lilla älskade pyret och var rädda om varandra!

Love you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar