20 nov. 2013

Nu kommer kylan!

Hej på er!

Idag har jag varit hemma och tagit det väldigt lugnt. Gick hem från jobbet igår fm för jag kände att jag var febrig, ont i halsen, hosta och allmänt orkeslös. Igår la jag mig därför tidigt, sov dessutom i flera omgångar på dagen. Fast idag har jag känt mig mycket bättre. Jag vaknade dock med huvudvärk men efter några koppar kaffe gick det över.

Nu har de stackars perennerna frusit. Snart dags att ta bort dem eller sätta dem i en trädgård nånstans.

Man ser frosten på träden, det var 3 minusgrader i morse.

Idag är det kallt. När jag tittar ut så är det frost på träden. De har lovat snö ikväll, får se om det blir något med den saken. Men en sak är säker, det närmar sig..... Nu kommer den årstiden som jag tycker minst om! Men om en dryg vecka så är det faktiskt redan Advent så det är ganska ok ändå! Det ska bli mysigt att sätta upp stakarna och stjärnorna igen. Det är något visst med jul. Tur att det är ett år emellan så man hinner uppskatta den så mycket när det väl är dags. Har hört att flera redan har tjuvstartat dessutom! Aja baja Frida! Men jag vet ju hur mycket du älskar julen! Det har du alltid gjort!

I helgen var vi nere på IKEA och beställde stommar till våra garderober. De har så jättebra garderober tycker vi så det kändes enkelt att beställa från deras centrallager och så får vi det levererat i mitten av januari! Perfekt! Beställde även några skåp till förvaring som vi ska ha i sovrummet. 
På eftermiddagen hälsade vi på kusin Maggan och Lasse som bor i Lindome. Vi blev bjudna på en riktigt god kalops med potatis och rödbetor! Riktig husmanskost! Senare blev det även klart att de köper vår bil också! Så bra, vi blir av med den och ni får en jättebra bil!! Härligt! Ett problem mindre på listan! Men vi får lov att ha den till mitten av januari som tur är, annars hade det blivit krångligt.....

Torsdag i morgon, sedan fredag... Ingen rolig fredag. Då ska vi gå på Jannes begravning i stort sett hela gänget. Det kommer att bli en svår eftermiddag. Tankarna går till de närmaste förstås. 

Ha en bra avslutning på veckan allihopa!
Till min glädje ser jag att det finns några stycken som hittar in hit! Jättekul! Lämna gärna ett avtryck, en liten kommentar eller så om ni vill!

Kram B



1 kommentar:

  1. Jag följer din logg och tycker det är intressant att få vara med om din vardag. Många har sagt att jag skall skaffa en blogg eftersom jag skriver mycket - och tycker om att skriva. Men vi får se hur det blir med det! Sista julen i Sverige-hur känns det? Kram

    SvaraRadera