24 nov. 2013

Pepparkaksbak!

Hej på er!
Vad har ni gjort i helgen?

Idag har jag varit ute hos Frida och bakat pepparkakor med barnen! Vi har verkligen haft roligt och det har varit full rulle i köket!

Helgen började inte bra alls. I fredags fick min käre kollega en hjärtinfarkt och fick åka ambulans till SÄS! Jag blev helt chockad! Vi trodde nog inte att det var så illa men plötsligt fick han jätteont och ringde själv 112 och ambulansen kom omgående. Han hörde senare av sig och hade fått hjälp med att spränga bort det som stoppat upp. Det var verkligen skönt att höra att han var bättre och igår var vi uppe och hälsade på vilket han uppskattade. Krya på dig nu Mats! 

Efter jobbet skulle vi gå på begravning för en kär vän i vårt gäng. Det var en mycket vacker och stämningsfull borgerlig begravning, med massor av vänner, familjen och släkten. Goaste Janne, du lämnade oss alldeles för tidigt...




Idag har det alltså varit pepparkaksbak och hela köket var verkligen ockuperat! Det är dessutom ett väldigt stort kök som tur är! 2 barn som ska baka samtidigt, hjälpa till att kavla, hjälpa till att lägga upp på plåten, se till att de inte blir brända i ugnen, ja det var verkligen fullt upp!! Men kul hade vi! Hannah värmde lite glögg som smakade härligt och hade även med jättegoda lussekatter! Julmusik hela eftermiddagen, riktig julstämning hade vi!!

Sköna Molly som drog på sig förklädet och satte igång att kavla med liv och lust!

Buster tyckte degen var riktigt god... det blev även lite pepparkakor!

Fin plåt med både Pippi-pepparkakor, pusselbitar, änglar och allt möjligt! Så fina!

Robban blandade kristyr som vi skulle dekorera lite köpta pepparkakor. Det var dock inte det lättaste att spritsa... Det blev en till Lilly, en till Molly och en till Buster, sen blev det inte mycket mer...... hehe!

Tungan rätt i mun var det här ja...

Inte helt lätt!

Mormor och Molly


Frida bakar lussebullar!

Hannah har kaveln i högsta hugg!

Två goa svägerskor! Tack för idag söta ni!!!

Lilla Lilly låg och sov ute i vagnen under i stort sett hela baket! Men strax innan jag skulle åka så vaknade hon äntligen! Fina lilla Lilly!! 


I love you Lilly!!

Två söta kusiner!

Ja det har varit full fart idag! Jättekul att vara med en sån här dag! Tack söta ni för att jag fick vara med! 

Ikväll hade jag tänkt fixa min adventsljusstake och klä in med vaxpapper, mossa och ljus och lite av varje men jag orkar inte idag. Det får bli i morgon!

Ha en fortsatt skön söndagskväll!





2 kommentarer:

  1. Så fina bilder:-D var roligt att ses idag kramis

    SvaraRadera
  2. Ja, jag uppskattade det mycket! Är så glad att jag har er!

    SvaraRadera