3 nov. 2013

Toppenkväll hos Casa Li!

Hej på er!
Vilken kul helg jag har haft!

I fredags kväll hade vi en lugn mysig hemmakväll med god mat och gott vin.
Lars lagade ryggbiff med en god potatiskaka till, sparris, samt en jättegod pepparsås. Mums!! Verkligen jättegott. Receptet stod i Borås Extra nu i veckan.



Igår tog vi en en skön långfrukost och åkte därefter till Göteborg. Vi hälsade på i Carinas mysiga affär i Olskroken, Caring, och jag köpte en fin linnelöpare och en jättemysig lykta. Hon har så många fina saker så man blir verkligen inspirerad att handla! Hon berättade lite om Jannes sista timmar i livet och vi hade mycket att prata om. Hon är verkligen en härlig tjej Carina som bryr sig mycket om andra och sätter sig själv sist när det gäller. Jag är glad att ha fått lära känna henne även om det skett under tråkiga omständigheter, d v s Jannes svåra sjukdom. Hon har varit ett enormt stort stöd för honom under hela hans sjukdomstid vilket var i drygt 3 år. Nu är Janne i sin himmel  och vi kommer att minnas honom som den varma och snälla person som han var. Vi har nu förstått hur otroligt många vänner han hade. Det blir en minnesvärd men sorglig begravning tror jag. Tänk att de finaste alltid får sluta alldeles för tidigt.... Goaste Janne, kram till dig.

Fin lykta från Carinas butik, finns en hållare till också så man kan sätta den i en större kruka t ex.


Vi fortsatte efter vårt besök hos Carina till BoConcept, de har verkligen mycket snygga och lite ovanliga men enkla möbler. Vi beställde 2 st sittpuffar som man kan fälla ut så att det blir en enkelsäng. Jättefiffiga extrasängar som man kan ha som extra sittplatser när man är många. Vi beställde 2 st som vi ska ha som extrasängar i det minsta gästrummet. Beställde ett grå/beige lite spräckligt grövre tyg som kommer att passa ihop fint med det granitgrå/svarta golvet. Vi beställde även ett högblankt vitt vitrinskåp som vi ska ha ner till Spanien. 


Sen blev det lite shopping, nya påslakan och underlakan i satin i olika grå toner, det kommer att bli jättefint! Vi tog en god lunch på en thairestaurang mitt emot Saluhallen, för den var ju tyvärr stängd. Vi var inne på Åhléns och kollade runt på lite handdukar och allt möjligt, kul att strosa runt där, det är en betydligt större butik än den vi har här i Borås.

På em fick jag skjuts upp till Li som bor på Övre Besvärsgatan och hon skulle ha tjejfest hemma och även jag var inbjuden. Vi har lärt känna Li via Next Casa4U och det är en härlig tjej, glad, positiv, mycket driv och livsnjutare. Henne gillar jag och vi kommer nog att bli riktigt goda vänner! Tjejerna kom den ena efter den andra och vi blev bjudna på en jättegod kantarellsoppa med sherry till. Sen kom det in en god kladdkaka med hallon och vispgrädde, och även varsin Irish Coffee, mm! Så många goda skratt, vi hade en supertrevlig kväll hos Casa Li och jag har träffat så härliga tjejer som jag hoppas bli god vän med. Alla var golfare så nu kanske jag måste tänka om... Tack söta Li för en fantastiskt trevlig kväll och din härliga generositet!!

Evelina, Yvonne. Lena, Eva, Lisbeth och Li!


Li, vilken härlig kvinna!

Härliga Eva pratar med hela kroppen! Vilken livsglädje! I love you!

Jag och Lisbeth, hon har lägenhet inte långt från där vi ska bo! Kul!!

På eftermiddagen idag så fick vi finbesök! Robban, Hannah och Lilly kom förbi. Jag hade gjort en päronpaj med vaniljsås och den blev mycket uppskattad! De fick med sig Lillys nya tröja som jag har stickat till henne. Den var lite stor men hon kan snart börja använda den. Jättekul att den blev uppskattad! Håller nu på att sticka 2 små sockor till också, en är snart klar.




Lilly börjar lyfta på huvudet nu och hon har ändrat sig och är mer rörlig och har så många miner för sig. Ler när man skojar med henne och hon är bara så fin.



Här håller jag i lilla knytet och helt plötsligt ser man att hon är en kopia av Molly när hon var liten! Såå lik henne! Det tyckte vi allihopa. Farmors lilla gullunge! Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar