12 dec. 2013

Nu var det ett bra tag sen...

Hej på er!
Usch vad det var längesen nu! Vi har haft lite trubbel med datorn, den har gått väldigt trögt, svårt att ladda upp bilder och internet har inte varit det lättaste att komma in på heller. Bedrövligt! En dator ska bara fungera, precis som en bil ungefär! Man blir irriterad när det bara krånglar. Därför har jag legat lite lågt med inlägg. Men nu har vi (ja inte jag alltså) först lagt allt på en extern hårddisk, sedan gjort en rejäl "städning", och slutligen stoppat tillbaka alltihop igen. Jösses vilken skillnad det blev! Vilken massa gamla mail jag har slängt bort... Oj oj, inte konstigt att det var trögt... Men nu är allt ok och nätet kommer blixtsnabbt! Härligt!!

Så, var börjar man då? 
Ja förra söndagen så fyllde jag år (igen), för min del skulle vartannat år räcka! Nästan hela familjen samlades vilket jag blir så lycklig för! Det är så kul när alla är tillsammans och man äter lite gott, barnen springer omkring och det är så mysigt att få träffa alla. Tack för att ni kom till min födelsedag allihopa! 


Jag fick ett så fint halsband av mina barn och barnbarn som jag blev så glad för! Det är silver och är tillverkat av Fridas absolut äldsta kompis Lotta! Mina barnbarns namn var ingraverade i varsitt hjärta! Tusen tack! Har haft det på mig i stort sett varenda dag sen jag fick det! I love it!!
Dessutom fick jag 2 jättebra böcker, en fin flaska vin och ett olivträd att ta med till Spanien! hihi, hoppas att jag kan hålla det vid liv! Jag känner pressen!!



Maja är så snabb så att hon är på väg upp innan jag hinner knäppa! Se så glad Ella är!!


Johan  med lilla goa Signe!

Ella hade sån otur och ramlade av stolen och slog i munnen, men det gick bra.

Maja är alltid full med bus!! Sötnos!!

Maja, Sofia och Ella äter tacos.

Alla mammor och barn samlade för en pratstund! Mysigt!!

Tjejligan! Ella, Maja och Molly! Vilka underbara ungar!

I love Maja! Go att hålla i lite då och då!

Tre fina flickor!

Morfar Lars, Maja och Molly
Tack allihopa för en trevlig eftermiddag med er allihopa! Kramisar!!

Ja, vad mer har hänt i veckan? Jag följde med och kollade på Buster när han hade sin BMX-träning! Oj som de cyklade runt där! Vilken fart och lite hopp och oj så kul de hade! Stackars Buster ramlade och slog sig i slutet men det gick bra som tur var! 


Vilket gäng med grabbar!!
I söndags fick jag besök av goa tjejkompisar! Det är kollegor från jobbet och vi har alltid trevligt när vi träffas. Jag bjöd på lite fika och Angelica hade lagt våra horoskop vilka hon läste upp! Så spännande! Vilket jobb hon har lagt ner på detta, tack snälla du! Nu dröjer det nog innan vi ses allihopa igen...
Rukija, Angelica, Anette och jag




Igår var jag på det finaste lussefirandet på länge! Det var på Mollys dagis och det var så fantastiskt fint! De sjöng många julvisor och gjorde det så jättebra allihopa! Jätteduktiga var de. Säkert 25 ungar skulle jag tro, de var hur många som helst!

Här sitter 2 brorsor och har väldigt svårt att sitta still...

Det fotades och filmades!

Frida och Buster!

Molly kunde varenda sång och var såå duktig! Det var som att gå 25 år tillbaka i tiden, hon är sååå lik sin mamma!

Söt som socker eller hur?

Vilket gäng!!

Goaste Molly




Det fanns lucior, tärnor, tomtar, lussegubbar, pepparkaksgubbar- och gummor! Fantastisk personal som lagt ner så mycket möda och tålamod på det här! Ni är värda hur mycket som helst!

Igår var vi på studiebesök på Simonsland och Textilhögskolan med jobbet. Så fint de har renoverat de här gamla byggnaderna, helt fantastiskt fint! Det var intressant att få gå runt, lyssna på tjejen som guidade oss och få se de gamla stick- och vävmaskinerna och allt det nya som kommit senare. Vilken mix av gammalt och nytt, väl värt ett besök!

Tyvärr en suddig bild på denna vackra skapelse!


Oj så fint de har gjort iordning de här gamla kvarteren!

Restaurangen The Factory



Visst kommer man väl ihåg rucklet som låg här tidigare, det var en skamfläck för Borås!
Det ska inte dröja länge innan det blir nytt ett nytt inlägg, jag lovar!!
Ha en skön helg alla!

2 kommentarer:

  1. Vilket otroligt fint smycke, det förstår jag att du blev glad för.
    Skoj att se alla barnbarnen tillsammans, riktiga godingar:-)
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev jätteglad för det underbara halsbandet, det var ju dubbel betydelsefullt! Ja det är verkligen roligt att samla alla! Kram

      Radera