27 maj 2014

Ommöblering

Hej igen!

Är man skytt, vilket jag är, så är man både rastlös och pigg på förändringar! De som känner mig vet att detta stämmer mycket bra! Tycker om när det händer saker och gör det inte det så får man göra något på egen hand! 

Så i helgen så tog jag tag i terrassen och städade hela golvet. Sopade först och körde sen vår lilla Kärscher våtdammsugare som vi har köpt, så bra den är! En jättebra liten uppfinning. Så skönt det är när man är klar och har städat ordentligt i vartenda hörn!! 

När det väl var rent så flyttade jag om möblerna lite grand igen. Vi har ju ingen jätteterrass så man kan ju inte möblera hur som helst men man kan ändra lite grand i alla fall. Jag bytte plats på solsängarna och matbordet. Sen hamnade resterande växter, ljuslyktor och sån´t där de passade in.

När mamma och pappa var här så köpte mamma två underbara växter till mig! Hon vet att jag älskar växter och blommor! Fick en stor fin lavendel och ett lite högre gräs med stora vippor som också var så fin. Tack snälla söta mamma!! Gulligt av dig och mycket uppskattat!

Nu håller även vår lilla hibiskus på att slå ut med många blommor på en gång! Så fin hibiscusblomman är tycker jag! Otroligt härlig växt. Skulle gärna ha en stor buske...

Här kommer några sköna bilder.

Så här blev det nu istället, känns bättre så här (så länge det nu varar...!!)
Kolla vilken härlig lavendel!! Love it!

Här hamnade sängarna igen, så skönt att ligga där och läsa!

Se så fint hibiscusen blommar nu! Snart kommer Britt-Maries att blomma också! Passar den på bordet åt henne!

Lite mysigt i hörnet precis utanför terrassdörrarna. Mina novemberkaktusar har klarat sig jättebra här nere, de har börjat växa och även fått flera knoppar!

Det fina gräset fick jag av mamma! Så härligt det svajar i vinden!

Det var allt för idag! Ha en fortsatt fin tisdag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar