9 maj 2014

Powerwalk!💪

Hej på er! 
Fredag idag! 
Redan varit hemma nästan en vecka, jösses vad tiden springer iväg! 
Skönt att vara hemma igen men det var såå härligt att träffa alla och kramas lite! 

Nu är allt tillbaka till vardagen igen. Den här veckan har jag tagit tag i motionen igen. Vill så gärna gå upp tidigare på morgonen och ta en härlig promenad innan frukost, men jag kommer inte upp! Vet att det bara är att snöra på sig skorna men det bär emot väldigt.. Hoppas att jag kan ta mig i kragen så småningom! Men jag har tagit 3 PW den här veckan åtminstone, inte illa att börja med! Ser så mycket fint på mina promenader och nu är det mycket annat som blommar mot när vi kom hit i februari. Idag tog jag några bilder med mobilen så håll tillgodo!

Kaktusträdgård!
Vad tycks om den här änglatrumpeten? Bakom den var ytterligare ett ännu större träd!

Tror att detta är ett aprikosträd, ej säker. Mamma, vet du?

Jakarandaträden blommar för fullt nu! 

Mina favoriter; oleander, finns i många olika färger!

Vit oleander

Hibiscus buske!

Naturligtvis blommar bugainvillean för fullt nu, vackrast är när man blandar både cerise och lila tycker jag! Vilken färgprakt! Älskar bogainvillean!

Bogainvillean klättrar på muren och bakom en jakaranda.

Här bor en trädgårdsälskare! Oh, blir nästan sugen på trädgård igen...

Litet bananträd mitt i alltihop! Härliga träd!

Bogainvillean klättrar ovanför infarten... Love it!

Vit och rosa oleander blandat, vackert!

En enorm vit oleander, kanske är flera! 

Vi har en temperatur på ca 24-26 grader på dagarna, senaste dagarna har det dock varit lite molnigt emellanåt. På söndag ska det bli 31 grader, det får bli en stund vid poolen för mig, Lars o Kent åker till Elche på söndag och ska kolla på Messi, eftersom Barcelona kommer dit! Jag njuter dock hellre vid poolen! 

Kram till er alla och önskar er en trevlig helg med bättre väder än hittills i veckan! 

3 kommentarer:

  1. Precis som du älskar jag blommor och växter av alla de slag. Tack för att du delar med dig till oss i det regniga och för tillfället kalla Sverige.
    Fina bilder,
    Kram Eva (Olsson ) hihihi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste Eva! Ja jag njuter varje promenad av den otroliga färgprakten här! Nu märker man att det finns skiftningar i årstiderna här också! Kram på er båda!

      Radera
  2. Det var fina bilder . Här hemma är det grönt o fint . Du kan väl höra av dig nästa gång du är i sverige ? Skulle vara kul att träffas . Ha det . Kram Agneta

    SvaraRadera