28 maj 2014

Kul jobb man har!

Vilket kul jobb jag har!

Några episoder från min horisont...
Träffade två unga par idag och kollade med dem när de ska åka härifrån i morgon för jag ska hämta upp nyckeln, och de berättar alla fyra att de inte vill åka härifrån! Bra betyg eller hur? De har hyrt ett radhus i 2 veckor och har haft sköna dagar med både sol och bad, shopping, restaurangbesök och avkoppling i största allmänhet. Jag vill inte åka hem i morgon klagade den unga mamman, nej inte jag heller säger hennes man! Bara att hyra här nere igen sa jag! Jaaaa, det måste vi var deras svar!

Har träffat trevliga norrmän också som ska åka hem i eftermiddag, han frågade om jag gillar blommor. Ja det gör jag svarade jag. Du kan ta de här om du vill sa han och så fick jag ta 2 fina hängpetunior istället för att de skulle slänga dem! Så bussigt! De är jättefina! Står nu på terrassen!

Igår hämtade vi ett glatt gäng med norrmän som ska bo en bit härifrån till söndag med ett helt gäng med ungar och de såg mycket fram emot sol och bad och sköna stunder här. Berättade lite på vägen för dem var Zenia Boulevard ligger och den långa bargatan i Cabo Roig bland annat. Kul att berätta när de inte varit här på länge eller kommer för första gången!

I morgon ska vi skjutsa tillbaka 2 grabbar som varit här i föräldrarnas nya lägenhet en bit härifrån och jag hoppas att de är nöjda med sin vecka.

Som ni förstår är det mycket positiva vibbar vi får här nere. Många frågar oss om vi är det där paret som har flyttat ner! Ja det är ju oss de menar förstås! 
Vi får träffa så många olika slags människor och alla är glada och positiva när de kommer ner hit. Vi har nu fått ganska många kunder, vi har även en del på uthyrning och hoppas att det ska bli mer. Det känns som att vi är på rätt väg och man kommer nog längst med att vara serviceinriktad, trevlig, hjälpsam, då får man kundernas förtroende. Det är bara att tänka hur man själv skulle vilja bli behandlad. 

Vi känner oss priviligierade att vi kunde göra den här förändringen i våra liv och kunna genomföra allt det vi har gjort för att få det liv vi så gärna ville ha.
Det är en lycka varje dag att vakna och så får man dra ner markisen för att solen skiner rakt in!  Inte har vi haft så värst många molniga dagar här sen vi kom. Några nätter har det regnat också ska jag väl tillägga.

Spanjorerna är ett trevligt folk, när man möter någon så hejar de, några gubbar som sopade den nya cykelbanan idag när jag kom cyklande, hejade båda två på mig! De är hjälpsamma, tar sig tid och är nog ganska glada i sig själva. 

Nu har jag öppnat mina spanska böcker så nu ska jag ta tag i detta med glosor och verb igen. Lo siento betyder tyvärr, enseguida betyder genast och por supuesto betyder givetvis! Dessa tre ord tragglar jag, har svårt att komma ihåg dem men jag ger mig inte så lätt. När jag är på marknaden eller pratar med några hantverkare eller så, då försöker jag alltid på spanska först, går det inte så är det engelska som brukar fungera. Men jag tror att livet här blir betydligt enklare och framför allt roligare om man kan språket. Om pappa o mamma lärde sig spanska så bra under deras 20 år här nere så ska väl jag också kunna lära mig!!

Lite reflektioner idag....
Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar