28 aug. 2013

God maträtt

Jag känner mig nu betydligt bättre både fysiskt och mentalt. Har tagit en timslång promenad i morse och även en nu i kväll runt Pickesjön. Härligt! Känner att jag blir starkare för varje dag som går. Skönt att det går mot rätt håll. Har haft ett långt bra samtal med Robban idag också, kändes bra. Inte så ofta vi pratar i telefon tyvärr men det kan bli bättre förhoppningsvis.

I morgon ska jag gå till jobbet för första gången på nästan tre veckor! Bra att komma igång lite försiktigt med 2 dagar och sedan helg emellan. Men det ska nog gå bra. Skönt att vara tillbaka på banan igen.

Idag gjorde jag en god gratäng på aubergine som är så gott och så nyttigt. Läste på Åse´s blogg "56kilo" att hon blivit bjuden på en sådan god gratäng en gång och jag letade recept för hon skrev att rätten hette "Melanzane alla parmigiana", och är en italiensk rätt.

I hyllan har vi ju faktiskt en kokbok "Det italienska köket" och där hittade jag receptet!  Oj så glad jag blev! Så den har jag knåpat med på fm och det var en hel del jobb med den, många olika moment, så det tog lite tid men det var det värt när jag åt en bit lite senare! Jättegod verkligen! Så bra rätt till grillat t ex. Värt att pröva helt klart!


Min goda gratäng!


 


















Här är ett utdrag ur boken! Hoppas ni kan se receptet!



I morgon är det en stor dag! Då fyller sötaste Molly 5 år! Jag var ju sjuk när hon hade sitt kalas så jag kunde inte komma, men jag skickade med paket till henne. Det var en klänning som jag köpt på Desigual i Göteborg. Tyvärr så gillade hon den inte, det är en ganska bestämd ung dam som vet vad hon tycker om och inte så de fick kvittot och idag blev det ett byte till en par jättefräcka shorts med lite bling bling och ett par tuffa strumpbyxor till istället! Kolla vilken liten nöjd 5-åring!  Grattis älskade lilla Molly på din stora dag i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar