20 aug. 2013

Piggat upp mig lite!

I morse när jag åkte och köpte garn till Lillys lilla kofta så tog jag även en sväng in på Blomsterlandet. Sommarblommorna var bedrövliga nu, de har ju fått en del från vår herre senaste tiden... Så det var bara att slänga ut det gamla och in med lite nytt fräscht! 
Jag fick en mycket sorglig nyhet per telefon på förmiddagen, så jag var tvungen att ha något för händerna...

Eftersom jag blir så trött så har detta tagit hela dagen för mig i stort sett. Har haft många små pauser emellan, men nu är balkongen klar. Tyckte den blev riktigt fin. Gillar att kombinera både färger och form på bladen.
Blev riktigt nöjd själv. Nu får det vara så här tills frosten tar dem.

Den höga blomman på piedestalen är en chokladblomma och doftar faktiskt choklad. Flera av de här är perenner så de kan grävas ner i trädgården sen!
Har ju ingen längre, så därför ger jag bort!!





2 kommentarer:

  1. Det var tjusigt på balkongen !!

    SvaraRadera
  2. så fint du har gjort! Hur mås det idag då? Fortfarande trött och hostig?
    Vad e det som har hänt som var så sorgligt...det du nämnde?

    I morrn e jag ledig! Åker till Norsesund då! Är helt slut efter denna arbetsdagen! Varit i skolan med S första dagen! Har nu ätit en kantarellsmörgås med färska kantareller som barnen var ute och plockade med sin pappa innan!!

    SvaraRadera