28 aug. 2013

Morgonträning!

God morgon!
Ska börja jobba idag igen! Det känns jätteskönt!

Jag har ju kommit igång med promenader och lite magträning hemma och började redan förra veckan. Detta känns så bra så jag har börjat känna en längtan att komma ut och komma igång mer med träning. 
Jag följer Johanna Toftby´s blogg och hon har ju blivit en riktig träningsnarkoman! Det är så inspirerande att läsa om hennes träning, hon springer ut på morgonen det hon hinner, sen kan det  bli ett pass på lunchen om hon råkar få längre lunch o s v. Hon lägger alltså in träning när det finns tid till det. Jag har också börjat tänka lite så, även om det ibland blir lite så blir det åtminstone nånting!

Den här veckan har jag även börjat med periodisk fasta. Har provat det en gång tidigare men fortsatte inte då. Nu när jag har varit sjukskriven så var det lättare att prova på hur det funkar eftersom jag är hemma och nära kylskåpet!
Alla pratar ju om 5:2 dieten men jag har börjat med 16:8, dvs jag äter under 8 timmar och fastar 16 timmar. Jag tar lunch kl 12 och så äter vi på kvällen vid 18.30-19 ca och så äter jag ingenting efter 20.00. Ingen frukost alltså, men dricker kaffe och mycket vatten. Ingen hunger alls. Det funkar faktiskt väldigt bra. Nu när jag börjar jobba så kanske det kommer att kännas annorlunda men då tar jag bara lite extra vatten.

När jag nu har börjat med detta så har jag ju helt plötsligt mer tid på morgonen! Så jag drog på mig träningskläderna i morse och tog en kombinerad PW/jogg runt Ramnasjön, min stora runda som går upp vid Ramnalid och ner mot Almåskiosken, där går jag in gatan innan och fortsätter ner mot sjön och runt och hem. Det tog mig ca 30 min. Förra veckan tog det mig 45 min då jag gick mycket sakta... Körde lite intervaller och blev förvånad att jag hade orken! Det känns riktigt bra att orka springa lite, det har jag inte provat på mycket länge... Bara att kämpa på nu! Armhävningar när jag kom hem. ..

Kul om ni som läser lämnar någon kommentar då och då! Skulle vara roligt att få lite feedback och framför allt att se vem som läser!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar