27 aug. 2013

Längesen..

Hej på er!

Ja nu var det ett tag sen jag skrev. 
Det beror på att jag inte känt mig bra, har mått riktigt dåligt faktiskt. Det hela började ju med hög feber och hosta första veckan efter semestern. Sen utvecklade det sig till lunginflammation, vilket jag aldrig tidigare haft i mitt liv. Jag blev andfådd bara av att prata i telefon. Var helt slut och hade absolut ingen ork. När jag hade varit på läkarbesöket förra måndagen då jag fick veta vad som var fel och min sänka var uppe på 150 vilket är onormalt högt. Det var ju det som helt slog ut mig förstås. Medicinen jag fick byta till var mer aggressiv fick jag veta och jag kände mig gradvis piggare och bättre. Men ingen ork. 

Jag började därför gå små korta mycket långsamma promenader för att återfå lite energi. Det är botten att sitta i en lägenhet så länge så jag var bara tvungen att gå ut. Febern gick ju ner från att ha varit på 40.1 men låg på 37.9-38 ca och jag gick trots det ut på mina små promenader. Detta har jag nu gjort hela veckan, de har blivit lite längre och något snabbare, jag känner ju om kroppen inte orkar och då drar jag ner på tempot. 

Igår var jag på nytt återbesök och har blivit sjukskriven även den här veckan för att återfå mina krafter. Men om jag känner att jag vill och orkar kan jag återgå till jobbet på torsdag eller fredag. Jag får se helt enkelt hur jag mår.

Jag har också mått dåligt och känt mig ledsen av andra orsaker, men man kanske blir extra känslig när man inte är riktigt frisk.

Lars åkte iväg till Gränna på en golfweekend med sina gamla polare. De hade det toppen med både väder, mat och golf! Grattis till en fin tredjeplats älskling!

I lördags hade jag lovat att vara barnvakt till Buster och Molly, då Frida och Björn var bjudna på bröllop. Vi var ute i Hulu och tog det lugnt, satt en stund i solen på altanen och Molly spelade och sjöng för mig på sin keyboard!


Lilla sötaste Molly!









När vi skulle byta kanal på TV´n lite senare så strulade det så att vi fick det inte att fungera! Både Buster och jag försökte hjälpas åt med detta och vi hade ju tänkt kolla på American funniest homevideos kl 20 så nu blev det problem! Vad gör vi? Jo vi åkte hem till oss istället! Det gick ju lika bra. Vi spelade Jordgubbslisas Memo vilket alltid Molly vinner!! Hon är helt oslagbar och kommer ihåg ALLT! Sen åt vi lite och sen blev det mys och TV i soffan.


Kolla Molly så  gott hon håller om sin storebror! Puss!!

Jag gick upp tidigt och tog en kopp kaffe på söndag morgon och sen kom barnen upp vid 8.30. Det blev frukost och sen satt vi och läste lite, Molly hade med sig böcker som hon lånat. Vi plockade ihop och sen blev det avfärd till Hulu och mor o far! De var lite sega då det blev sent efter bröllopet men Frida skulle jobba kl 13 så det var nog inga större problem.
Tack för en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar